تهران شهری که نمیبینیم

تهران شهری که نمیبینیم

تهران پایتخت 235 ساله ایران ، امروزی شهری بزرگ با بیش از 10 میلیون شهروند است، شهری مملو از بزرگراه و خیابان کشی ها، ترافیک های طولانی، منظر کوهستان عظیم البرز و … . اما تهران لایه های بسیاری دارد که برای خیلی از شهروندان ملموس و شناخته شده است. تهران مجموعه مکان هایی است که شاید برای خیلی از شهروندان شناخته شده نباشد. آنچه هر کدام از ما به عنوان ساکنان این کلانشهر، از تهران میشناسیم؛ بخشی از واقعیت تهران است؛ تهرانی که ندیده ایم ونشناخته ایم.

پرسش ما از متخصصان در خصوص چیستی تهران است و یا آنجایی که برای آنها تلقی و تصور تهران شکل میگیرد.

پاسخ تعدادی از هنرمندان و تاثیر گزاران تاریخ هنر معاصر تهران، گویای اصالت، همرنگی و ارتباط هنرمندان و نخبگان با جامعه است .

توجه :

طی سالیان گذشته شاهد ارزش های معنوی شهر تهران به لحاظ اقامت هنرمندان و نخبگان با ارزش کشورمان بوده ایم که علاوه بر کسب افتخار در سطح ملی ، جایگاه ویژه بین المللی نیز کسب نموده‌اند و در جایگاه خود دارای تأثیر گذاری اجتماعی بوده‌اند و در این باب تهران را پایتخت این هنرمندان و اندیشمندان نامیده و این جمع را نیز نخبگان خطاب می‌نماییم.

بخشی از شماره اختصاصی فصل نامه معماری و ساختمان با موضوع “شهر تهران” – زمستان ۱۳۹۹ ، به معرفی این موضوع اختصاص دارد و به عنوان مرجعی معتبر تهیه و ارائه میگردد.

با احترام

احمد زهادی – شهاب میرزاییان

مطلب پیشنهادی

فراخوان نخستین دوره جایزه سالانه کتاب معماری ایران تهران ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *